Δευτέρα, Ιανουαρίου 15, 2007

Καραμελωμένα Μήλα

Σας έχω μια απλή συνταγή του αγαπημένου μου γλυκού


8 μήλα 
3 κούπες του τσαγιού ζάχαρη λευκή ή καστανή
1 κουταλιά της σούπας πηχτό σιρόπι γλυκόζης
2 βανίλιες 
½ κούπα νερό
1 σκεύος (αντικολητικό ή βαρύ)

Ανακατεύεις νερό+ζάχαρη σε χαμηλή φωτιά μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη
και να αρχίσει να βράζει, οπότε και
προσθέτεις τις 2 βανίλιες (και σταλες λεμονιού να μην καεί όπως κάνουμε με τα σιρόπια/καραμέλες γενικώς)

Και μόλις το σιρόπι πάρει ένα υπέροχο χρυσαφένιο χρώμα και φτάσει περίπου στους 150
ºC (ή όταν λίγη καραμέλα μέσα σε παγωμένο νερό διαλύεται σε νήματα) τότε

βυθίζεις ένα ένα τα ΚΑΛΟΠΛΥΜΕΝΑ μήλα με τα ξυλάκια τους μέσα στην καραμέλα μέχρι να σκεπαστούν τελείως. Τα σηκώνεις απο το σκεύος και τα περιστρέφεις απαλά μέχρι να φύγει η πολυ καραμέλα.

Τώρα τα ακουμπάς σε χαρτί ζαχαροπλαστικής ή σε μάρμαρο ή σε λαδωμένο ταψάκι.

αν θέλεις τους ρίχνετε ψιλοκομένα φυστίκια/καρύδα/φουντούκια/σοκολατάκια/smarties κτλ αλλά πριν παγώσει η καραμέλα


3 σχόλια:

Diama4 είπε...

τι εκανα λαθος? η καραμελα μου εγινε σαν τσιχλα. δεν βγηκε τραγανη.

Unknown είπε...

αν και φημιζομαι οτι πρώτα κάνω όλα τα πιθανά και απίθανα λάθη, δεν ξέρω:-(

αλλά θα το κάνω απο την αρχή αύριο, όπως ακριβώς το έχω γράψει και θα σου πω άμεσα μην έχω γράψει καμια χαζομάρα :-)

αλλά νομίζω ανακάλυψες τα τσιχλόμηλα και κάτι τέτοιο δεν πρέπει να πάει χαμένο. Τσιχλόφουσκες?

Unknown είπε...

σκέφτηκα οτι υπάρχουν και τα μήλα που έχουν μια πιο ρευστή μορφή τα οποία μάλιστα είναι ιδανικότερα για τρουφάκια κτλ απο πάνω, αλλά αν θυμάμαι χρειάζεται γάλα για να γίνουν.

εάν δεν έχω γράψει εγώ κάποια χαζομάρα, μπορεί να φταίει η θερμοκρασία (το σιρόπι είναι έτοιμο όταν το πετάξεις σε κρύο νερό και σχηματίσει στέρεα μπαστουνάκια).